fbpx
 Cum iti dai seama daca kilometrajul a fost dat inapoi sau nu?

Cum iti dai seama daca kilometrajul a fost dat inapoi sau nu?

Trebuie sa fi cunoscut cel putin o data in viata o persoana care a fost pacalita la cumpararea unei masini din punct de vedere al kilometrajului. De obicei cei care se pacalesc cad in capcana unei masini ce arata surprinzator de bine cu un pret prea mic, astfel oferta devenind foarte tentanta. Pe langa o eventuala dauna pe care masina ar fi putut sa o sufere in trecut, alt secret ascuns ar putea fi si numarul de kilometri ce nu corespunde cu realitatea.

Sa presupunem ca esti fixat pe masina respectiva, ai stabilit deja o intalnire cu vanzatorul si din varii motive nu vrei sa apelezi la un serviciu dedicat de verificari auto. Pune-te bine la punct cu toate detaliile specifice modelului, astfel tu vei putea sa identifici cu usurinta elementele ce au fost schimbate cu unele noi. Daca acorzi atentie deosebita la inspectia vizuala elementele care tradeaza intretinerea deficitara ies la iveala cu usurinta.

Daca numarul de kilometri este mic, sunt sanse foarte mari ca anul de fabricatie al anvelopelor sa fie acelasi cu al masinii din motive evidente. Daca insa anvelopele sunt mai noi desi ele nu ar fi trebuit sa aiba uzura asa mare pentru a fi schimbate, ai deja primul semn de intrebare. De asemenea, fii atent si la marcile si tipurile anvelopelor sa nu fie diferite, precum si uzura neuniforma.

In privinta interiorului, nu trebuie sa fii un fin cunoscator pentru a-ti da seama ca o masina care a acumulat un numar mare de kilometri capata si semne specifice varstei si uzurii. Aceste semne pot fi vazute in locuri multiple, primul dintre ele fiind chiar scaunul soferului. Daca are husa aplicata, da-o jos si vezi in ce stare este tapiteria. Totusi, multe elemente sunt foarte usor de schimbat pentru a ascunde uzura avansata, cum ar fi maciulia schimbatorului de viteze, partile cauciucate ale pedalelor si chiar manerul franei de mana. 

Pacalirea kilometrajului se poate face in ziua de astazi chiar si cu un smartphone conectat prin bluetooth la mufa ODB2 a masinii. Daca abilitatile tale nu-ti permit sa verifici toate modulele pe care kilometrajul este inregistrat poti apela cu usurinta la un specialist. 

Daca modelul pe care vrei sa il cumperi este in garantie, te poti adresa dealer-ului si vei afla chiar si istoricul de service. Da, te va costa cateva sute de lei in functie de producator, dar merita pentru linistea ta.

In cazul in care atat timpul tau cat si timpul vanzatorului nu va permite deplasarea, evident cea mai buna solutie este de a apela la serviciul de verificare la domiciliu. Astfel vei alfa daca masina a avut daune, daca motorul este in parametrii, daca masina a avut interventii asupra kilometrajului, daca a fost vreun airbag declansat, s.a.m.d.

Verificarea seriei de sasiu (VIN) este o moda foarte raspandita in mediul online, fiind foarte promovata de multi influenceri ce bineinteles au comision pentru a face aceasta promovare. Nu este ceva rau, dar trebuie sa tii cont ca daca masina a suferit o dauna si nu a fost reparata pe un RCA sau CASCO, aceasta reparatie nu va aparea in nici un raport si va putea fi identificata decat in urma masurarii stratului de vopsea, a verificarii imbinarilor elementelor (mai ales unde exista si mastic), a verificarii suruburilor de prindere, a verificarii stantei de producator a elemntului verificat si multe alte repere.

Dacă vrei să te asiguri că alegi mașina potrivită pentru tine și nu vrei să iți bati capul cu toate service-urile neserioase pline de verificatori auto plictisiți, apelează cu încredere la serviciile Detectivul Auto și fii sigur/a că îți cumperi o mașină corectă din banii tăi cu greu munciti.

www.detectivulauto.ro

www.facebook.com/detectivulauto 

www.instagram.com/detectivulauto

error: CONTINUTUL ESTE PROTEJAT